יום שלישי, 12 באפריל 2011

בוחרים מכונת קפה


מכונות אספרסו, או מכונות קפה אם תרצו, הולכות ונהיות נפוצות יותר ויותר בשנים האחרונות וניתן למצוא כזו כמעט בכול בית או משרד. יצרניות שונות משווקות מגוון מותגים כאשר כל אחד מהם מסוגל לספק קפה איכותי כאילו הייתם בבית קפה. כל חנות של מוצרי חשמל שמכבדת את עצמה מציעה מגוון רחב של דגמים בדיוק כמו המבחר של מסכי טלוויזיה. ישנן מכונות קפה המכינות רק אספרסו, בעוד אחרות מציעות סוגים שונים של משקאות קפה ומסוגלות להקציף חלב. 

דבר ראשון כבר בהתחלה
לפני שמתחילים להגדיר תקציב ולרוץ לחנות הקרובה חשוב לבדוק מהו הפרמטר החשוב ביותר שמבקשים שיהיה במכונת קפה. האם תוכלו להבדיל באיכויות של מכונות קפה שונות? במידה ולא, אין סיבה שלא תתפשרו על מכונה סטנדרטית. במידה וכן, אולי כדאי להשקיע במכשיר מהשורה הראשונה. ישנן שלושה קטגוריות למכונות הקפה:
·         מכונת קפה אוטומטית
·         מכונת קפה חצי אוטומטית
·         מכונת קפה ידנית

מכונת קפה ידנית
במכונת קפה ידנית כל מה שדרוש זה שהאדם ילחץ ידנית על הידית ויאפשר את לחץ הקיטור הדרוש להכנת הקפה. היתרון הוא שככול שמתנסים בהכנת קפה, מפתחים מיומנות להכנת קפה איכותי ברמה הגבוהה ביותר. השימוש במכונות אלה הוא לא בקפסולות או פולים אלא בקפה טחון. למרות שהמלאכה לא פשוטה, התוצאה יכולה להיות נפלאה וכל פעולה חוויה מיוחדת. מכשיר מסוג זה מיועד למקצוענים. 

מכונות חצי אוטומטיות
מכונת קפה חצי אוטומטית מכילה משאבה חשמלית שמווסתת את הלחץ הקיטור. מתג חשמלי מפעיל את המערכת ולחץ האוויר קבוע מראש. במכונות מסוג זה ניתן להשתמש ב פודים קפה טחון או קפסולות. החלק שאינו מתבצע על ידי המכונה הוא הוספת הקפה פיזית אל תוך פתח המיכל ודחיסת הקפה. במקרה זה האדם קובע את סוג המשקה והמכונה קובעת את הלחץ מים. 

מכונת קפה אוטומטית
לאחרונה מתחילות להגיע לשוק מכונות קפה אוטומטיות לחלוטין שלא דורשות שום דבר פרט לחיצה על כפתור. מכונות קפה אלה מצריכות מינימום מגע אדם ואידאליות לרוב האנשים. המכונות תוכנות את הקפסולות או את הפולים או משתמשות אפילו בקפה טחון. הן בעצם חוסכות את הצורך בבריסטה כך שהן דוחסות את הקפה וטוחנות אותו. בסופו של התהליך מוגש קפה איכותי כשהוא מוכן לגמרי. 

אז מה לקחת?
עיקר העלות של המכשירים הוא אינו הרחישה עצמה אלא קנייה של הקפסולות, הפודים או הפולים. חשוב לבדוק את העלות של האחרונים ולראות האם מדובר בתקציבים גבוהים מדי. אם אתם רוצים קפה איכותי באמת אז לא להתפתות ולרוץ לקנות מכשיר אוטומטי או חצי אוטומטי אלא ידני. אבל אם בנוחות עסקינן, אין מנוס אלא לבחור במכונת קפה ללא מצורך במגע אדם. 

מכונות קפה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה